Att synas på Sociala Medier

Sociala medier är ett samlingsbegrepp för många olika webbplatser och tjänster på internet, men kan beskrivas som mötesplatser där företag och organisationer kan bygga upp sitt eget innehåll, skapa kontakter och bilda nätverk med andra och marknadsföra sitt varumärke. Facebook, Google+, Linkedin, Twitter, Pinterest… Idag finns det en hel uppsjö av sociala medier och nätverk som används i professionella syften.

Vilka sociala nätverk passar dig och ditt företag bäst och vad behöver du göra för att lyckas?

 

Social Selling

Social Selling innebär att du visar upp ett antal positiva egenskaper för dina kunder i sociala medier
- Du synliggör din kompetens
- Du visar att du är engagerad
- Du visar att du förstår kundens behov och marknad
- Du skapar förtroende hos potentiella kunder

Innehållet

Innehållet är centralt i en framgångsrik marknadsföring i sociala medier
-Artiklar som är användbara för din målgrupp
-Information som är relevant för din målgrupp
-Inspiration och exempel från andra verksamheter.
-Innehåll som t ex produkter och tjänster som din kund har visat intresse för tidigare.